Honey, we're home!

Reislog van onze trip naar East Sussex in september / oktober 2022
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Honey, we're home!

Bericht door Pieter »

We zijn weer thuis na een voorspoedige reis. Op dit moment zitten we uit te hijgen van de trip en heb ik nog even een groot deel van een teleurstellende Grand Prix gekeken.
Zaterdag hebben we er een luie dag van gemaakt, laat opstaan en een beetje rommelen en alvast het een en ander verzamelen om weer in te pakken. Tegen lunchtijd zijn we naar Heathfield gereden en daar in The Heathfield Tavern van een stevige lunch genoten.
En ja hoor, weer fish&chips, want nergens krijg je zulke verse vis dan in de UK.
Ook het ros moest weer gevoederd worden en aangezien de benzine hier nogal goedkoper is dan in Bels of NL hebben we de tank tot de nok gevuld. Bleef alleen het avondeten over om voor te zorgen. We hebben het eenvoudig gehouden, bij de Sainsbury vond ik een desembroodje en samen met een verse mik en wat piri piri kiphaasjes was ook het laatste maaltje in het huisje geregeld.
Omdat het toch een luie dag was hebben we beide nog genoten van een lekker tukkie en werden we gewekt door het geluid van de regen. Al met al was het de hele dag nog droog gebleven, maar in de avond en nacht is er flink wat water naar beneden gekomen.
Vanmorgen waren we al vroeg weer op en na de nodige ochtendperikelen (de 3 tot 4 p's) hebben we tussen de buien door alle verzamelde spullen in de auto geladen.
Volgens mij ben ik nog vergeten te vertellen dat we in de farmshop ook nog bijna 2 kilo Bramley appels hebben gekocht. Deze hebben de hele week liggen geuren in de koelkast en toen ze goed en wel in de auto lagen begonnen ze nog meer te geuren.
Morgen zijn ze aan de beurt, dan wordt er een lekkere appeltaart gebakken, lekker zoet, zuur en kruidig :kwijl: :snack: , met in een beetje rum geweekte rozijnen.
De rum hebben we meegenomen van de boot, het is nu weer echt belastingvrij shoppen, een fles spiced rum, dark rum en een fles cognac voor maar 32 pond, da's 36 euro. We hebben het dan wel over literflessen, dus het scheelt nogal.
De beide rumsoorten zijn onder andere om te drinken, maar zeker ook om mee te bakken. De cognac is hoofdzakelijk bedoeld voor het koken, dus daar kunnen we tot de laatste dagen mee vooruit :lach2:.
Dat was het dan weer, eindelijk weer eens een vakantie mogen vieren en het was heerlijk. We hebben weer prachtige dingen mogen bewonderen en nieuwe paden bewandeld. East Sussex hebben we nu twee keer met een bezoekje vereerd en het is er prachtig. Een derde keer zal er waarschijnlijk niet meer komen, er is nog zoveel meer moois te zien in Blighty, dit was een prima opwarmer :knip2:.
Ik hoop de komende week ook nog een stel foto's te plaatsen, een deel is al klaar, maar het moet allemaal nog werkend gemaakt worden.
Dit was het weer, een week vliegt voorbij, maar wie weet volgen er nog meer :knip2:.

:hallo: :hallo: Pieter.
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Gebruikersavatar
Paul
Moderator
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 sep 2012, 00:07
Contacteer:

Re: Honey, we're home!

Bericht door Paul »

:whaa:

Welkom thuis, kort en hevig bezoekje aan het VK, lees dat jullie je prima vermaakt hebben en zo hoort het ook.
Heerlijk de reisjes mee kunnen lezen en ben zeker benieuwd naar de foto's, de beschrijvingen (met wat linkjes) geven je een idee maar het is mooier zoals jullie het gezien hebben met al de bezoekjes.

Ik wacht het "gespannen" af, blij dat jullie er weer van genoten hebben.

Op naar de appeltaart :hallo:

Paul :-)
Plaats reactie

Terug naar “East Sussex 2022”