Kufstein.

Reislog van onze trip naar Oostenrijk in juni 2023
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter
Beheerder
Berichten: 562
Lid geworden op: 15 sep 2012, 21:44
Contacteer:

Kufstein.

Bericht door Pieter »

De burcht van Kufstein was dus ons reisdoel van vandaag. Dat is niet al te ver van ons resort af, dus hebben wij vanmorgen lekker op ons gemak de ochtendrituelen afgewerkt. Een heerlijke snee mik met een vers gebakken boerenomelet of liever gezegd, een geklutst ei met agrarische achtergrond. Daar kan een mens toch wel een aantal uren op teren.
Tegen een uur of elf waren we terplekke, Billy had ons deze keer feiloos de weg gewezen naar de dichtsbijzijnde parkeergarage. Volgens mij was deze uitgelegd op Smarts, want de plekjes waren echt maar minimaal. Gelukkig zijn wij beide slanke dennen, dus ging uit uit de auto wurmen ons nog redelijk af.
Wat ons onderweg wel opviel was dat het allemaal veel opgeruimder was en niet zo massaal volgeplempt met hotels en gasthausen. Het was meer het lieflijke van het platteland, misschien omdat de grote pistes verder weg liggen.
De burcht is van verre al te zien, want deze ligt op de gelijknamige rots waar Kufstein z'n naam van heeft gekregen. Het is een imposant bouwwerk en na enig klimwerk stonden we voor de ingang. Gelukkig hoefden we niet zelf helemaal naar boven te klunen, er is een kabelbaantje die ons stijl omhoog naar een voorplaats bracht.
Hierna vergde het wel het een en ander aan klimwerk, maar dat was nog te overzien.
Na een deel bekeken te hebben moest de innerlijke mens weer versterkt worden, maar een compleet maal was ons toch te gortig. Een stel Frankfurters mit senf und pommes frites was meer dan voldoende en daarbij hebben we ook het vocht maar wat aangevuld. Het zonnetje schijnt volop en het is zelfs warm op de bult.
Nadat de directie zich had geparkeerd ben ik zelf nog op sjouw geweest om het een en ander te verkennen, maar ook ik heb alles niet bekeken. Naar beneden lopen is prima, maar je moet dan ook weer naar boven en sommige hellingen zijn best wel steil te noemen.
Uiteindelijk ben ik via de trappen en gangen naar beneden gegaan, alwaar m'n schatje al zat te wachten. Al met al hebben we er toch een uurtje of drie kapot geslagen, dus tijd om van een welverdiend drankje te genieten in ons verblijf te Fieberbrunn.
We waren er eerst een beetje sceptisch over, maar een bezoekje aan de burcht is zeker de moeite waard, zelfs de prijzen zijn meer dan redelijk te noemen.
Voor morgen staat de Großglockner op het programma, de weg moet prachtig zijn en gezien het te verwachten weer moet het uitzicht er schitterend zijn. We hadden het er vandaag nog over en waarschijnlijk zullen we morgen gaan genieten van een echt Wiener schnitzel :knip2: , maar daarover morgen weer meer. Voor nu gaan de luikjes ff dicht, daarna ga ik zeker de :regen1: douche trotseren, waarna ons weer een prima maaltijd staat te wachten.

Laterrrrrrr :hallo: :hallo: :hallo: Pieter
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear.
Plaats reactie

Terug naar “Oostenrijk 2023”